Passa al contingut principal

LES VACUNES

LES VACUNES SISTEMÀTIQUES QUE ES POSEN ALS INFANTS

Parlem de vacunes sistemàtiques quan ens referim a aquelles que és recomanable posar-les a una determinada edat, sempre que no hi hagi una contradicció que ho impedeixi.

Les vacunes no sistemàtiques són les que només són recomanades a nens que per circumstàncies diverses les necessitarien.

El calendari de vacunacions del 2017, es recomana posar aquestes vacunes als nens:
- Poliomelitis: causa paràlisis que poden provocar la mort. Les dosis es reben als 2, 4 i 6         mesos i entre els 12 i 15 mesos.
- Hi b (heamophilus influenzae b): pot originar meningitis, retard mental, epiglotis, pnèumonia i fins i tot la mort. la vacuna s'administra als 2,4 i 6 mesos d'edat i entre els 12 i 15 mesos.
- Diftèria-tètanus-tos ferina:la diftèria dóna problemes cardíacs, el tètanus pot fracturar òssos i dificultar la respiració i la tos ferina produeix pneumònia. La vacuna s'adiministra als 2, 4 i 6 meos i entre els 4 i 6 anys. Més tard es posa entre els 14 i 16 anys la de tipus adult.
- Xaramió-Rubèola-Parotiditis: el xraampió pot provocar encefalitis i pneumònia, les galteres meningitis, encefalitis, inflamació de testicles o ovaris i sordes i a rubèola es greu en les embarassades. Les dosis es reben entre els 12 i 15 meoss i entre els 4 i 6 anys d'edat.
- Hepatitis B: aquesta malaltia afecta el fetge i pot portar infeccions, insufinciènia heàtica o càncer de fetge. S'administra en néixer, entre 1 i 2 mesos i entre els 6 i 18 mesos.
- Meningitis C: provoca l'inflamació de les capes que envoltes el cervell i la medul·la espal i sepsis. Les dosis es reben ls 4 i 12 mesos i als 12 anys d'edat.
- Malaltia neumològica: pot provocar infecció a la sang i meningitis. Les dosis es rebem als 2, 4 i 6 mesos d'edat i entre els 12 i 15 mesos.
- Varicel·la: cusa butllofes i pot causar trantorns hemorràgics, encefalitis i pneumònia. S'administra entre els 12 i 15 meoss i entre els 4, 6  i 12 anys d'edat.
- Virus Papiloma humà: produeix berrugues cutànies o genitals i alguns tipus de càncer. S'administra als 12 anys d'edat.


VACUENS QUE PORTO JO

Jo porto totes les vacunes que recomanen posar, ja que els meus pares me les han volgut posar totes.

Fa poc va sortir una última vacuna per la meningitis, que la majoria de persones de la meva edat no porta ja que no surt al calendari de vacuació, que me la van posar aquest octubre. La meva mare és infermera i ella la va comprar i me la posar.

Arran del meu carnet de vacunacions, també he observat que jo porto la vacuna de la malaltia neumològica tot i que al calendari de vacunació de quan jo vaig néixer no hi consta com a vacuna recomanada.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Anàlisi de sang

ANÀLISI DE SANG A partir d'un anàlisi de sang que em van fer a mi el 3 de maig del 2016, compararé si els meus paràmetres estan dins dels paràmetres normals. Recompte cel·luar: Hematíes: Substàncies Jo Normals Hematíes 8,84 10exp12/L 3,8-5,1 Substàncies Jo Normals Hemoglobina 144 g/L 115-153 Hematròcits 0.424 L/L 0.,34-0,44 Volum cropuscular mitjà 87,5 fL 83-97 Hb. cropuscular mitjà 29,8 pg 27-33 Concentració Hb. cropuscular mitjà 340 g/L 320-360 Ind. distribució hematíes 11,7 % 10-14 Plaquetes: Substàncies Jo Normal Plaquetes 264 10exp9/L 150-450 Volum plaquetar mitjà 7,8 fL 7,2-11 Ind. Distribució plaquetes 15,9% 8-65 Leucòcits: Substàncies Jo Normal Leucòcits 6,43 4,5-13,5 Fórmula leucocitària: Substàncies Jo Normal Neutròfils callats 0% 0-4 Neutròfils segmentats 53,8% 45-75 Eosin

1. Respecte i pau

ALFRED NOBEL Alfred Nobel va ser un químic i enginyer nascut el 21 d'octubre de 1833 a Estocolm, Suècia. Va passar gran part de la seva joventut a Sant Petesburg, Rússia, on el seu pare hi va instal·lar una fàbrica. Va ser educat per mestres privats, va aprendre a parlar fàcilment el suec, el rus, el francès, l'anglès i l'alemany. Mentre els seus germans es quedaven treballant a la fàbrica del seu pare, ell va decidir viatjar pel món. Va estar el 1847 a París, on va conèixer al químic italià Ascanio Sobrero, qui tres anys abans havia descobert la  nitroglicerina, un líquid molt explosiu i que la seva pràctica era molt perillosa ja que explotava molt ràpid si s'exposava a una calor i pressió elevades. Des d'aquest moment Alfred es va interessar per quest explosiu i en trobar la manera d'utilitzar-lo en la construcció. L'any 1859 la família Nobel va tornar a Suècia a causa de la fallida del negoci familiar. En el retorn de la família al país natal, els